Barbara Russano Hanning



Kaikki tieto, jota ihmiset ovat vuosisatojen aikana keränneet Barbara Russano Hanning:stä, on nyt saatavilla internetissä, ja me olemme koonneet ja järjestäneet sen sinulle mahdollisimman helposti saatavilla olevalla tavalla. Haluamme, että saat kaiken haluamasi tiedon Barbara Russano Hanning:stä nopeasti ja tehokkaasti, että kokemuksesi on miellyttävä ja että tunnet todella löytäneesi etsimäsi tiedot Barbara Russano Hanning:stä.

Tavoitteidemme saavuttamiseksi olemme pyrkineet paitsi hankkimaan mahdollisimman ajantasaista, ymmärrettävää ja totuudenmukaista tietoa Barbara Russano Hanning:stä, myös varmistamaan, että sivun ulkoasu, luettavuus, latausnopeus ja käytettävyys ovat mahdollisimman miellyttäviä, jotta voit keskittyä olennaiseen, tietäen kaikki Barbara Russano Hanning:stä saatavilla olevat tiedot, ilman että sinun tarvitsee huolehtia mistään muusta, olemme jo huolehtineet siitä puolestasi. Toivomme, että olemme saavuttaneet tavoitteemme ja että olet löytänyt haluamasi tiedot Barbara Russano Hanning:stä. Joten toivotamme sinut tervetulleeksi ja kannustamme sinua jatkamaan scientiafi.com:n käyttökokemuksen nauttimista.

Barbara Russano Hanning (s. 1940) on yhdysvaltalainen musiikkitieteilijä, joka on erikoistunut 1500- ja 1700-luvun italialaiseen musiikkiin. Hän on myös kirjoittanut teoksia 1700-luvun Ranskan musiikista ja musiikillisesta ikonografiasta .

Koulutus ja ura

Hän ansaitsi BA Barnard Collegesta ja tohtorin musiikkitieteestä Yalen yliopistosta .

Hanning työskentelee emeritusprofessorina The City Collegen [CCNY] ja New Yorkin kaupungin yliopiston [CUNY] musiikkikorkeakoulun musiikkitieteellisessä tiedekunnassa. Hän johti City Collegen musiikkiosastoa ajoittain 15 vuoden ajan. Vuosina 19931997 hän toimi 1700-luvun musiikkiseuran puheenjohtajana .

Kirjoituksia

Monet Hanningin kirjoitukset ovat keskittyneet varhaisiin oopperoihin . Hän on kirjoittanut kolme kirjaa ja useita lehtiartikkeleita. Hän on myös kirjoittanut lukuisia kirjoituksia The New Grove Dictionary of Music and Musicians -lehteen (1980) ja sen toiseen painokseen vuonna 2000; mukaan lukien elämäkerralliset artikkelit Giulio Bellistä , Giulio Caccinista , Gabriello Chiabrerasta , Marco da Gaglianosta , Giovanni Battista Guarinista , Ottavio Rinuccinista , Alessandro Striggiosta ja Torquato Tassosta ; ja merkinnät Rinuccinin oopperoista Dafne , Gagliano Dafne , Peri Euridice ja Caccini Il rapimento di Cefalo .

Toimii

Kirjat

  • Runoudesta ja musiikin voimasta: humanismi ja oopperan luominen . Ann Arbor, MI: UMI Research Press, 1980. 371 s.
  • Musiikkihumanismi ja sen perintö: esseitä Claude V. Paliscan kunniaksi . Stuyvesant, NY: Pendragon, 1992. 543 s.
  • Länsimaisen musiikin tiivis historia . Perustuu Grout / Palisca, Länsimaisen musiikin historia . Norton, 1998. 585 s. Toinen painos, 2002.

Artikkelit

  • "Apologia pro Ottavio Rinuccini", Journal of the American Musicological Society 26/2 (kesä 1973), 240262.
  • "Glorious Apollo: runolliset ja poliittiset teemat ensimmäisessä oopperassa", Renaissance Quarterly 32/4 (talvi 1979), 485513.
  • "Musiikki Italiassa barokin partaalla", Renaissance Quarterly 37/1 (kevät 1984), 120.
  • "Salonkonsertin ikonografia: uudelleenarviointi", ranskalaisessa musiikillisessa ajattelussa, 1600-1800 , toim. Georgia Cowart. Ann Arbor ja Lontoo: UMI Research Press, 1989, s. 12948.
  • "Orpheuksen keksiminen uudelleen: uutta musiikkia uudelle aikakaudelle", The Waverly Concert Program Guide , Voi. 5, nro 3, s. 717 (essee, jonka Waverly Consort tilasi konserteistaan Alice Tully Hallissa 2. ja 4. maaliskuuta 1989).
  • "Keskustelu ja musiikkityyli 1800 -luvun loppupuolen pariisilaisessa salongissa", 1800 -luvun tutkimukset 22/4 (kesä, 1989), 51228.
  • "Monteverdin kolme sukupolvea: tutkimus terminologiasta", julkaisussa Musical Humanism and its Legacy: Essays in Honor of Claude Palisca , toim. Nancy K.Baker ja Barbara R.Hanning. Stuyvesant, NY: Pendragon, 1992, s.14570.
  • "Kuvia monodiasta Marinon aikakaudella", The Sense of Marino: Italian barokin kirjallisuus, kuvataide ja musiikki , toim. Francesco Guardiani. New York, Ottawa, Toronto: Legas, 1994. s. 46586.
  • "Jotkut kuvat monodiasta varhaisessa barokissa ", julkaisussa Con Che Soavità: Tutkimuksia italialaisesta oopperasta, laulusta ja tanssista 15801740 , toim. Iain Fenlon ja Tim Carter. Oxford: Clarendon Press, 1995, s. 112.
  • " L' Orfeon loppu : Padre, figlio, e Rinuccini", Journal of Seventeenth-Century Music 7/2, (mainittu) Vuosikerta 9/1 (2003). < https://web.archive.org/web/20190405171207/http://sscm-jscm.press.uiuc.edu/ >.
  • "Pyhästä museoon: Saint Cecilian edustukset Firenzessä." Musiikkitaide 29 / 1-2 (2004): 91-103.

Viitteet

Opiniones de nuestros usuarios

Galina Koski

Erittäin mielenkiintoinen tämä merkintä Barbara Russano Hanning., Luulin jo tietäväni kaiken Barbara Russano Hanning., Erittäin mielenkiintoinen tämä merkintä Barbara Russano Hanning

Malin Seppälä

Kiitos tästä Barbara Russano Hanning koskevasta kirjoituksesta, juuri sitä tarvitsin., Kiitos tästä Barbara Russano Hanning koskevasta kirjoituksesta, juuri sitä tarvitsin.

Olga Takala

Vihdoinkin! Nykyään näyttää siltä, että jos he eivät kirjoita sinulle kymmenentuhannen sanan artikkeleita, he eivät ole tyytyväisiä. Hyvät sisällöntuottajat, tämä ON hyvä artikkeli aiheesta Barbara Russano Hanning

Sonja Lehtimäki

Barbara Russano Hanning koskevat tiedot ovat totuudenmukaisia ja erittäin hyödyllisiä. Hyvä