Tässä artikkelissa aiomme tutkia Namco:n kiehtovaa elämää ja sen vaikutusta nykymaailmaan. Namco on ollut kiistanalainen hahmo alusta alkaen, ja se on herättänyt suurta ihailua ja kritiikkiä. Vuosien varrella Namco on jättänyt lähtemättömän jäljen historiaan ja vaikuttanut yhteiskunnan ja kulttuurin eri puolille. Tieteen alan innovaatioistaan vaikutuksiinsa maailmanpolitiikkaan Namco on ollut muutoksen tekijä, joka yllättää ja herättää miljoonien ihmisten kiinnostuksen ympäri maailmaa. Tässä artikkelissa tarkastelemme hänen perintöään ja tutkimme, kuinka hänen vaikutuksensa on edelleen ajankohtainen.
Namco Ltd | |
---|---|
Yritysmuoto | Yksityinen |
Perustettu | 1. kesäkuuta 1955 |
Perustaja | Masaya Nakamura |
Toimitusjohtaja | Kyushiro Takagi |
Kotipaikka | Öta, Tokio, Japani |
Toimiala | videopeliteollisuus |
Tuotteet | Videopelit, lelut |
Kotisivu |
www |
Namco on japanilainen videopeliyhtiö. Yhtiön tunnetuimpia pelejä ovat muun muassa Pac-Man, Pole Position ja Xevious sekä pelisarjat Tekken, Soul Calibur, Tales Of, Time Crisis, Ridge Racer ja Xenosaga.
Toukokuussa 2005 Namco ilmoitti fuusioituvansa Bandai-leluvalmistajan kanssa. Yhtiön uudeksi nimeksi tuli Namco Bandai Holdings Inc.
Masaya Nakamura perusti yhtiön Tokiossa vuonna 1955. Yhtiön nimi oli tuolloin Nakamura Manufacturing Ltd, ja se valmisti huvipuistolaitteita ja leluja.[1]
1970-luvulla yhtiö tuli videopelimarkkinoille Galaxian-pelillään.[1] Nimeksi vaihdettiin Namco vuonna 1972.
Namcon julkaisemia pelejä: