Barahin-e-Ahmadi



Kaikki tieto, jota ihmiset ovat vuosisatojen aikana keränneet Barahin-e-Ahmadi:stä, on nyt saatavilla internetissä, ja me olemme koonneet ja järjestäneet sen sinulle mahdollisimman helposti saatavilla olevalla tavalla. Haluamme, että saat kaiken haluamasi tiedon Barahin-e-Ahmadi:stä nopeasti ja tehokkaasti, että kokemuksesi on miellyttävä ja että tunnet todella löytäneesi etsimäsi tiedot Barahin-e-Ahmadi:stä.

Tavoitteidemme saavuttamiseksi olemme pyrkineet paitsi hankkimaan mahdollisimman ajantasaista, ymmärrettävää ja totuudenmukaista tietoa Barahin-e-Ahmadi:stä, myös varmistamaan, että sivun ulkoasu, luettavuus, latausnopeus ja käytettävyys ovat mahdollisimman miellyttäviä, jotta voit keskittyä olennaiseen, tietäen kaikki Barahin-e-Ahmadi:stä saatavilla olevat tiedot, ilman että sinun tarvitsee huolehtia mistään muusta, olemme jo huolehtineet siitä puolestasi. Toivomme, että olemme saavuttaneet tavoitteemme ja että olet löytänyt haluamasi tiedot Barahin-e-Ahmadi:stä. Joten toivotamme sinut tervetulleeksi ja kannustamme sinua jatkamaan scientiafi.com:n käyttökokemuksen nauttimista.

al-Barhn al-Ahmadyyah 'al Haqqatu KitbAllh al-Qur'n wa'n-Nabwwatu al-Muhammadyyah (Ahmadiyya Arguments for the Book of Allah-the Qur'an, and the profhehood of Muhammad) on viisiosainen kirjan kirjoittanut Mirza Ghulam Ahmad , Ahmadiyya -liikkeen perustaja. Kaksi ensimmäistä osaa julkaistiin vuonna 1880, kolmas osa julkaistiin vuonna 1882, neljäs osa vuonna 1884 ja viides osa vuonna 1905. Kirjaa kirjoittaessa Ghulam Ahmad pyrki nuorentamaan islamia väittämällä sen periaatteiden pätevyyden ja puolustaa opetuksiaan vastauksena kristillisiin ja hindulaisiin polemiikkeihin islamia vastaan ja ateistisiin filosofioihin. Tässä yhteydessä merkittävä osa kirjan aihepiiristä on omistettu koko islamin puolustamiselle Muhammadin , Koraanin ja islamin kritiikkiä vastaan, jota 18. ja 19. vuosisadalla esittivät pääasiassa kristilliset lähetyssaarnaajat ja Hindujen herätykset.

Kirjan julkaisun ohella Ghulam Ahmad julkaisi julisteen, jossa mainostettiin 10 000 rupian palkkio (hänen omaisuutensa kokonaisarvo vuonna 1879) kaikille, jotka voisivat kumota hänen väitteensä Koraanin jumalallisen luonteen ja Muhammadin aitouden puolesta väittää profeetallisuutta; tai voisi esittää vähintään viidenneksen Barhnissa esitetyistä huippuosaamista islamin hyväksi oman uskonnon, pyhien kirjoitusten ja perustajiensa puolesta.

Teoksen oli alun perin tarkoitus olla viidenkymmenen volyymin sarja islamin puolustamiseksi, mutta Ghulam Ahmadin väite tulla jumalallisesti nimetyksi odotetuksi Mahdiksi ja Messiaaksi sen kirjoittamisen aikana ja neljännen osan julkaisemisen jälkeen merkitsi suurta käännöstä kohta elämässään. Sarja päättyi siis viidenteen osaan. Barhn osoittautui hyödylliseksi lähde puolustuksen islamilaisen opin ja sen kriitikoiden ylistämä monet intialaiset muslimioppineet tuolloin ansaita Ghulam Ahmad tunnustusta asiantuntija muotoilussa argumentteja kristittyjä ja hindut keskuudessa älymystöpiireihin Punjabin. Kuitenkin muut näkökohdat työtä osoittautui erittäin kiistanalainen sisällä muslimiyhteisön itsensä takia tekijän messiaaninen väitteet ja hänen väittävät olevansa vastaanottajan ilmestys.

Haasteen ehdot

Ensimmäiseen osaan sisältyvässä ilmoituksessa Ghulam Ahmad esittää haasteen muodon, ehdot ja kriteerit ja tarjoaa vastaajalle 10 000 rupian palkkion (tekijän omaisuuden kokonaisarvo) edellyttäen, että molemmat osapuolet sopivat kolmesta tuomarista, "yksimielisesti tuomita, että ehdot" täyttyvät.

  • Kaikkia "eri uskonnoista ja uskonnoista" kuuluvia pyydetään todistamaan, että heidän pyhät kirjansa ovat samanarvoisia Koraanin kanssa esittämällä sellaisia argumentteja, jotka tukevat ja ovat peräisin puhtaasti heidän keskeisistä kirjoituksistaan, kuten kirjoittaja on tehnyt Koraanista. " ja tukee sen totuutta ja islamilaisen profeetta Muhammadin totuutta.
  • Jos joku ei pysty esittämään yhtä monta argumenttia kuin hänellä, hän voi tuottaa puolet, kolmasosan tai neljänneksen tai viidenneksen niistä tai ainakin kumota väitteensä yksitellen.
  • Lupa esittää enintään viidesosa väitteistä ei koske argumenttien kokonaismäärää vaan pikemminkin kutakin "argumenttiluokkaa", eli a) argumentteja, jotka perustuvat "luontaiseen erinomaisuuteen" tai sisäisiin todisteisiin pyhä ja uskonnon perustajan kirjoitus; ja b) argumentit, jotka perustuvat ulkoisiin todisteisiin, objektiivisiin tosiasioihin ja todettuihin toistuviin tapahtumiin. Nämä kaksi luokkaa jaetaan edelleen "yksinkertaiseen argumenttiin" ja "yhdistettyyn argumenttiin", joista ensimmäinen on itsenäisesti ja itsessään riittävä todiste jumalallisesta alkuperästä ja totuudesta; jälkimmäinen, jonka pätevyys vaatii joukon toisistaan riippuvaisia argumentteja.

... jokaisen, joka aikoo ottaa haasteen vastaan, tulee jokaisesta argumenttiluokasta edetä [omasta raamatustaan] puolet Pyhän Koraanin väitteistä tai kolmasosa niistä, tai neljäsosa niistä, tai yksi -viides niistä. Tämä on siinä tapauksessa, että hän ei pysty esittämään kaikkia argumentteja, jotka kuuluvat yhteen luokkaan.

  • jos hän ei pysty esittämään perusteluja omasta pyhien kirjoitustensa kohdasta tai esittämään edes viidesosaa väitteistä ehtojen mukaisesti, hänen on kirjallisella huomautuksella tunnustettava, että '' hänen kirjoitustensa riittämättömyys ja järjettömyys on tehnyt hänet kykenemättömäksi täyttämään tämän lausekkeen.

Sisällys

Ensimmäinen ja toinen osa ovat luonteeltaan suurelta osin johdanto -osia ja esittelevät kirjan pääpiirteitä. Ghulam Ahmad luettelee kuusi kohtaa, joihin kirja noudattaa.

Osa III

  • Se sisältää kaikki totuudet, jotka perustuvat uskonnon tuntemuksen periaatteisiin; kaikkia totuuksia voidaan kutsua islamiksi
  • Sen väitetään sisältävän 300 argumenttia islamin totuuden puolesta
  • Se sisältää vastauksia islamin vastustajien, kuten juutalaisten, kristittyjen, magialaisten, arialaisten, brahmiinien, epäjumalanpalvojien, ateistien, luonnontieteilijöiden ja ei-uskonnollisten ihmisten, väitteisiin, syytöksiin, vastaväitteisiin ja omituisiin näkemyksiin.
  • Se sisältää keskustelun muiden uskontojen uskonnollisista peruskäsityksistä.
  • Se sisältää selityksen Jumalan sanan salaisuuksista. Koraanin viisaus (tulee ilmi koko ajan).
  • Kaikki keskustelut on kirjoitettu erittäin viileästi ja hienostuneesti ja täydellisesti keskustelun sääntöjen mukaisesti; kaikki on sanottu selkeästi ja ymmärrys on tehty helpoksi.

Kolmannessa osassa Ghulam Ahmad valittaa muslimien huonosta tilasta ja ahdingosta ja on osoittanut suurta huolta heistä. Ulkoisia ja sisäisiä todisteita totuudesta ja Koraanin erinomaisuudesta () käsitellään pitkään.

Osa IV

Neljäs osa käsittelee Jumalan sanan ( ilmoituksen ) tarpeellisuutta . Al-Fatihan (Koraanin alkukappale) ja muiden Koraanin jakeiden huippuosaamisesta ja ainutlaatuisuudesta keskustellaan. Koraanin ja Uuden testamentin opetuksia verrataan . Siinä verrataan myös Jumalan luonnetta vedoissa esitetyllä tavalla väittäen, että ne eivät käsittele ajatusta Jumalan ykseydestä ja jättävät Jumalan käsitteen epäselväksi, avoimeksi ja sekoitettavaksi. Tehdään tiettyjä ennustuksia, joista monille kerrottiin etukäteen. Keskustellaan myös Jeesuksen ihmeistä, pelastuksen merkityksestä ja luonteesta sekä siitä, miten se voidaan saavuttaa.

Tämän luvun loppupuolella Ghulam Ahmad väitti saaneensa äkillisen Jumalan ilmestyksen, jonka samankaltaisen Mooses oli vastaanottanut ja että Jumala kääntyi hänen puoleensa sanomalla Totisesti minä olen Herrasi . Sen jälkeen hän sai tietoonsa sellaisia "hengellisten korkeuksien" salaisuuksia, joita pelkkä ihmisen nokkeluus ja älykkyys eivät voineet käsittää. Tällä hän julisti, ettei hänellä ollut enää mitään valtaa tähän kirjaan, vaan että Jumala yksin tiesi, miten se jatkuu.

Osa V

Tämä teos alkaa kuvauksella siitä, mikä on todellinen ja elävä uskonto, ja korostaa sitä, että pelkät muinaisten aikojen tarinat ja legendat eivät riitä vahvistamaan uskonnon totuutta, vaan sen täytyy ilmentää jatkuvasti ihmeellisiä sanoja ja tekoja. Kaikkivaltias Jumala tähän päivään asti. Kaikilta uskonnoilta, jotka eivät ole totta ja jotka eivät elä, puuttuu varmasti nämä ilmentymät. Sitten hän selittää edelleen, mikä ihme oikeasti on ja miksi ihmeiden tapahtuminen on välttämätöntä. Hän lisää, että elävät ihmeet ja merkit eivätkä vain menneiden aikojen tarinat ovat elävän uskonnon varma merkki.

Tähän volyymiin on liitetty laajennettu liite. Ghulam Ahmad selittää epätavallisen 23 vuoden viivästymisen Barahin-e-Ahmadiyyan 5. osan (1905) kirjoittamisessa ; neljän ensimmäisen osan (1884) jälkeen, jona aikana hän kirjoitti yli 80 muuta kirjaa, Ahmad selittää, että viivästyminen oli Jumalan tahto, joten monet ilmoituksista, jotka hän sai 23 vuotta aikaisemmin ja julkaistiin alkuosissa, olisi täyttynyt. Hän vastaa joidenkin ihmisten esittämiin vastalauseisiin; Jeesuksen kuolemaa käsitellään myös Koraanin jakeiden valossa. Lisäyksen jälkeen Ghulam Ahmad aikoi lisätä epilogin, jonka muistiinpanot on lisätty. Nämä muistiinpanot selittävät, mitä islam todella on Ghulam Ahmadin mukaan, selitys Koraanin opetuksista ja lupausten täyttymisestä, jotka hän väitti Jumalan antaneen hänen kanssaan.

Barahinin viides osa päättyy selitykseen tietyistä ilmoituksista, jotka Ghulam Ahmad väitti saaneensa ja joissa häntä puhuttiin Jeesukseksi. Väitteestään hän toteaa (mihin viides osa loppuu):

Oi Jumalan miehet! Te tiedätte, että kun sade pidätetään ja pitkä aika kuluu ilman sadetta, sen lopputulos on, että jopa kaivot alkavat kuivua. Siksi, aivan kuten fyysisesti, taivaan vesi myös dynamiikkaa maan vesiä, samoin se, mikä on taivaallista vettä hengellisesti (nimittäin Jumalan ilmestys), on se, joka antaa raikkautta maalliselle älylle. Ja niin, tämäkin ikä tarvitsi taivaallista vettä. Pidän tarpeellisena sanoa näin paljon väitteestäni, jonka mukaan Jumala on lähettänyt minut juuri silloin, kun sitä tarvitaan. Tämä on aika, jolloin monet ovat ottaneet juutalaisten ihon ja eivät ole vain hylänneet vanhurskautta ja sydämen puhtautta, vaan ovat Jeesuksen päivien juutalaisten tavoin tulleet totuuden vihollisiksi. Sen jälkeen Jumala nimitti minut vastakohtana heihin Messiaana. Ei vain se, että kutsun tämän ikäisiä ihmisiä itselleni, vaan aika itse on kutsunut minut.

Käännökset

Kirja on kirjoitettu pääosin urduksi . Vuodesta 2018 lähtien Ahmadiyyan muslimiyhteisö on kääntänyt kaikki Barahin-e-Ahmadiyyan viisi osaa kokonaan englanniksi . Osat III, IV ja V on osittain käännetty englanniksi Lahore Ahmadiyya Movement for the Propagation of Islam .

Katso myös

Viitteet

Ulkoiset linkit

Opiniones de nuestros usuarios

Andreas Vuori

Kiitos. Artikkeli Barahin-e-Ahmadi oli hyödyllinen minulle., Erittäin mielenkiintoinen artikkeli Barahin-e-Ahmadi

Viktor Tikkanen

Hieno postaus aiheesta _muuttuja., Hieno postaus aiheesta _muuttuja.

Anni Lipponen

Erittäin mielenkiintoinen tämä merkintä Barahin-e-Ahmadi., Luulin jo tietäväni kaiken Barahin-e-Ahmadi., Erittäin mielenkiintoinen tämä merkintä Barahin-e-Ahmadi

Tatiana Räsänen

Tieto Barahin-e-Ahmadi on erittäin mielenkiintoista ja luotettavaa, kuten muutkin tähän mennessä lukemani artikkelit, joita on jo paljon, sillä olen odottanut lähes tunnin Tinder-treffejäni, eikä hän ilmesty paikalle, joten luulen, että hän on pettänyt minut. Käytän tilaisuutta hyväkseni ja jätän muutaman tähden yhtiölle ja paskannan vitun elämääni

Lilli Peltola

Olin iloinen löytäessäni tämän artikkelin aiheesta _muuttuja, Olin iloinen löytäessäni tämän artikkelin aiheesta _muuttuja.