Barbara Dennerlein



Kaikki tieto, jota ihmiset ovat vuosisatojen aikana keränneet Barbara Dennerlein:stä, on nyt saatavilla internetissä, ja me olemme koonneet ja järjestäneet sen sinulle mahdollisimman helposti saatavilla olevalla tavalla. Haluamme, että saat kaiken haluamasi tiedon Barbara Dennerlein:stä nopeasti ja tehokkaasti, että kokemuksesi on miellyttävä ja että tunnet todella löytäneesi etsimäsi tiedot Barbara Dennerlein:stä.

Tavoitteidemme saavuttamiseksi olemme pyrkineet paitsi hankkimaan mahdollisimman ajantasaista, ymmärrettävää ja totuudenmukaista tietoa Barbara Dennerlein:stä, myös varmistamaan, että sivun ulkoasu, luettavuus, latausnopeus ja käytettävyys ovat mahdollisimman miellyttäviä, jotta voit keskittyä olennaiseen, tietäen kaikki Barbara Dennerlein:stä saatavilla olevat tiedot, ilman että sinun tarvitsee huolehtia mistään muusta, olemme jo huolehtineet siitä puolestasi. Toivomme, että olemme saavuttaneet tavoitteemme ja että olet löytänyt haluamasi tiedot Barbara Dennerlein:stä. Joten toivotamme sinut tervetulleeksi ja kannustamme sinua jatkamaan scientiafi.com:n käyttökokemuksen nauttimista.

Barbara Dennerlein
Barbara Dennerlein esiintyy vuonna 2011
Barbara Dennerlein esiintyy vuonna 2011
Taustatieto
Syntynyt ( 1964-09-25 )25. syyskuuta 1964
München, Saksa
Tyylilajit Jazz
Ammatti Muusikko
Välineet Elektroniset urut , syntetisaattori, urut
aktiivisena 1980 -luvulta tähän päivään
Verkkosivusto barbaradennerlein .com

Barbara Dennerlein (syntynyt 25. syyskuuta 1964 Münchenissä) on saksalainen jazz -urkuri. Hän on saavuttanut erityisen kriittisen suosion basso -pedaalilaudan käytöstä Hammond -uruilla ja syntetisaattoriäänien integroimisesta instrumenttiin, ja kriitikko Ron Wynn kuvaili sitä "mielenkiintoisimmaksi jazz -urkulaiseksi, joka nousi esiin 1980 -luvulla".

Ura

Alkuvuosina

Dennerlein syntyi ja varttui Münchenissä , Saksassa. Hän aloitti urkujen soittamisen 11 -vuotiaana saatuaan pienen Hohner -soittimen jouluksi. Isoisä rohkaisi häntä oppimaan soittimen, ja hänen vanhempansa olivat molemmat jazz -harrastajia. Hän otti muodollisia oppitunteja kaksi vuotta Paul Greislin ohjaamana, jolla oli Hammond B-3 . Hän kiinnostui välittömästi soittimesta ja siitä, että siinä oli basso pedaalilauta, toisin kuin hänen Hohner. Hetken etsinnän jälkeen, koska soitin oli silloin tuotannossa, hän hankki vanhemmiltaan oman Hammondin 13 -vuotiaana. Hän alkoi soittaa konsertteja 14 -vuotiaana ja seuraavana vuonna hän soitti ensimmäistä kertaa jazzklubilla. Johtaessaan omia bändejään Dennerlein oli usein ryhmän nuorin muusikko ja hän oppi tekemään yhteistyötä kokeneempien muusikoiden kanssa. Hänen paikallinen maineensa "Urutornado Münchenistä" levisi hänen ensimmäisten tv -esiintymisensä jälkeen vuonna 1982.

Tallenteet

Kun hänen kolmas LP Bebab julkaistiin, Dennerlein perusti oman levy-yhtiönsä vuonna 1985 ja otti omat johtotehtävänsä, koska hän ei tuntenut riittävää tukea joko nykyiseltä levy-yhtiöltä tai Hammondilta, joka halusi edistää myöhempiä digitaalisia malleja kuin B- 3 hän käytti. Hän sai kaksi Saksan Record Critics -palkintoa itse tuotetuista albumeista. Myöhemmin hän teki kolme tallennetta Enja Recordsille ja kolme Verve Recordsille . Näillä tallenteilla hän työskenteli Ray Andersonin , Randy Breckerin , Dennis Chambersin , Roy Hargroven , Mitch Watkinsin ja Jeff "Tain" Wattsin kanssa .

Välineet

Dennerlein muuttanut Hammond pedalboard on laukaista näytteitä akustisen basso ja vaikutuksen tuloksiin, päättänyt muuttaa oppaita pelata ottajien liikaa. Hänen esiintymisiään kuuluu sooloesityksiä sekä kvintettejä (esim. Bebab -yhtye). Molemmissa hän käyttää MIDI -tekniikkaa ja polkimiin ja käsikirjoihin rakennettuja laukaisimia syntetisaattoreiden ja näytteiden laukaisemiseksi äänelleen .

Jälkeen erilaisissa projekteissa ja pelaamisen jälkeen epätavanomaisilla muusikoita, kuten Friedrich Gulda , Dennerlein alkoi soittaa urut vuonna 1994. Vuodesta 2003 hän on myös kehittänyt jazz projekteja sinfoninen orkesterien , kuten yhteistyössä Berliinin filharmonikkoja on Karl Schuken urut.

Sävellykset

Dennerlein väittää vaikuttaneensa pääasiassa jazzista eikä ollut aluksi kiinnostunut klassisesta tai kirkkomusiikista, vaikka se oli ja on suosittua Saksassa. Hän ei ole koskaan ollut innostunut muodollisesta musiikkiteoriasta, vaan haluaa oppia asioita improvisoimalla. Hän on kuitenkin edelleen sanonut, että hänen pääasiallinen vaikutuksensa jazzista on kyky sekoittaa muita musiikkityylejä halutulla tavalla sanoen "Minulle jazz on synonyymi vapaudelle. Vapaus ennakkoluuloista ja syrjinnästä".

Dennerleinin ensimmäinen albumi sisälsi neljä omaa kappaletta. Hänen sävellyksensä vaihtelevat perinteisistä blues- sävellyksistä , romanttisista, melankolisista balladeista tempoon pohjautuviin sävellyksiin, joissa on swing- , bebop- , funk- ja latinalaisia rytmejä. Nopeat temput ja rytmiset hahmot, joita hän käyttää tulkinnoissaan tunnetuista standardeista ja monissa omissa sävellyksissään, vaativat nopeaa bassopedaalilautan jalkatyötä, vaikka hän on käyttänyt bassoja tallenteissaan tekniikoiden, kuten iskubasson , jota ei voi toistaa polkimilla. Dennerlein käyttää usein vaihtuvaa mittaria (esim. 3/4 - 4/4) sekä epätavallisia harmonisia muutoksia ilmaisun lisäämiseksi sävellyksiinsä.

Palkinnot

  • 1995 : "German Record Critics Award" ("Preis der deutschen Schallplattenkritik") "Take Off"
  • 1995 : "Jazz -palkinto" "Take Off" -palkinnosta Saksan jazz -listojen ykkösaseman pitämisestä useita kuukausia ja vuoden myydyin jazz -albumi Saksassa
  • 1987 : "German Record Critics Award" ("Preis der deutschen Schallplattenkritik") elokuvasta "Tribute to Charlie".

Diskografia

  • 1983: Jazz Live
  • 1984: Orgelspiele
  • 1985: Bebab
  • 1986: Viinin ja ruusujen päivät
  • 1987: Kunnianosoitus Charlielle
  • 1988: Suoraan eteenpäin! ja Barbara Dennerlein soittaa klassikoita
  • 1989: Live on Tour!
  • 1990: Hot Stuff ja Barbara Dennerlein Duo (Bootleg)
  • 1991: (Friedrich Gulda) Mozart No End
  • 1992: Se olen minä ja yksin
  • 1995: Lähde!
  • 1997: Junkanoo
  • 1999: Kunnioitettu
  • 2001: Rakkauskirjeet
  • 2002: Hengellinen liike nro 1 (kirkon urkuäänitys)
  • 2004: Hiljaisessa tunnelmassa
  • 2005: Se on taikuutta
  • 2006: Barbara Dennerleinin paras
  • 2007: Tahdin muutos ( filharmonisen orkesterin johdolla Bernd Rufin johdolla )
  • 2008: Hengellinen liike nro 2 (live Kaiser William Memorial Churchissa Berliinissä)
  • 2010: Bebabaloo
  • 2012: Hengellinen Movement nro 3 (live 2008 konsertti Rieger urut Stadtpfarrkirche vuonna Fehring , Itävalta, kitaristi Edi Köhldorfer)
  • 2015: Studiokonzert (live-konsertti äänitysstudiossa, suora kaksikaistaiselle analogiselle nauhalle)
  • 2015: Joulusielu

Viitteet

Viitatut lähteet

Ulkoiset linkit

Opiniones de nuestros usuarios

Harry Salo

Isäni haastoi minut tekemään kotitehtäväni käyttämättä lainkaan Wikipediaa, ja sanoin hänelle, että voin tehdä sen etsimällä monilta muilta sivustoilta. Isäni haastoi minut tekemään kotitehtäväni käyttämättä lainkaan Wikipediaa. Onneksi löysin tämän verkkosivuston ja tämä artikkeli Barbara Dennerlein auttoi minua saamaan kotitehtäväni valmiiksi. Olin vähällä mennä Wikipediaan, koska en löytänyt mitään Barbara Dennerleinsta, mutta onneksi löysin sen täältä, koska sitten isäni tarkisti selaushistoriani nähdäkseen, missä olin käynyt. Voitko kuvitella, jos pääsisin Wikipediaan? Onneksi löysin tämän verkkosivuston ja artikkelin Barbara Dennerleinsta täältä. Siksi annan teille viisi tähteä

Tea Markkanen

Siitä on kauan, kun olen viimeksi nähnyt Barbara Dennerlein koskevan artikkelin kirjoitettuna näin didaktisesti. Pidän siitä

Jenny Peltonen

Löysin tietoa Barbara Dennerleinsta erittäin hyödylliseksi ja miellyttäväksi. Jos minun pitäisi sanoa 'mutta', se olisi ehkä se, että sen sanamuoto ei ole tarpeeksi kattava, mutta muuten se on loistava., _muuttuja-artikkeli on erittäin hyödyllinen ja miellyttävä., Artikkelin _muuttuja on erittäin hyödyllinen ja miellyttävä