Barbara Kolb



Kaikki tieto, jota ihmiset ovat vuosisatojen aikana keränneet Barbara Kolb:stä, on nyt saatavilla internetissä, ja me olemme koonneet ja järjestäneet sen sinulle mahdollisimman helposti saatavilla olevalla tavalla. Haluamme, että saat kaiken haluamasi tiedon Barbara Kolb:stä nopeasti ja tehokkaasti, että kokemuksesi on miellyttävä ja että tunnet todella löytäneesi etsimäsi tiedot Barbara Kolb:stä.

Tavoitteidemme saavuttamiseksi olemme pyrkineet paitsi hankkimaan mahdollisimman ajantasaista, ymmärrettävää ja totuudenmukaista tietoa Barbara Kolb:stä, myös varmistamaan, että sivun ulkoasu, luettavuus, latausnopeus ja käytettävyys ovat mahdollisimman miellyttäviä, jotta voit keskittyä olennaiseen, tietäen kaikki Barbara Kolb:stä saatavilla olevat tiedot, ilman että sinun tarvitsee huolehtia mistään muusta, olemme jo huolehtineet siitä puolestasi. Toivomme, että olemme saavuttaneet tavoitteemme ja että olet löytänyt haluamasi tiedot Barbara Kolb:stä. Joten toivotamme sinut tervetulleeksi ja kannustamme sinua jatkamaan scientiafi.com:n käyttökokemuksen nauttimista.

Barbara Kolb (syntynyt 10. helmikuuta 1939) on yhdysvaltalainen säveltäjä . Hänen musiikkinsa käyttää äänimassoja ja luo usein pystysuoria rakenteita samanaikaisten rytmisten tai melodisten yksiköiden ( motiivien tai hahmojen ) kautta. Kolbin musiikkityyli voidaan tunnistaa värikkäiden tekstuurien, impressionistisen kosketuksen ja atonaalisen sanaston käytöstä kirjallisuuden ja kuvataiteen vaikutusten perusteella. Hän oli ensimmäinen amerikkalainen naisyrittäjä, joka voitti Rooman palkinnon .

Elämää ja musiikkia

Kolb syntyi Hartfordissa , Connecticutissa . Hän sai BM: n (cum laude, 1961) ja MM -tutkinnot (1964) Harttin musiikkikorkeakoulusta (nykyinen The Hartt School ) Hartfordin yliopistosta , jossa hän opiskeli Arnold Franchetin , Lukas Fossin ja Gunther Schullerin johdolla . Valmistuttuaan Kolb muutti Wieniin , Itävaltaan, vuosina 19661967 Fulbright -apurahalla . Hän oli ensimmäinen naispuolinen amerikkalainen säveltäjä, joka voitti Rooman palkinnon [Prix de Rome], vuonna 1969. Vuosina 19791982 Kolb toimi nykymusiikin taiteellisena johtajana Third Street Music School Settlementissä , jossa hän esitteli "Music New" New Yorkiin "-konserttisarja. Lisäksi hän on opettanut ammatillista opettajauraa Rhode Island Collegessa ja Eastman School of Musicissa vierailevana sävellysprofessorina. Valikoima Kolbin sävellyksiä esiteltiin Kennedy Centerissä , jonka "Theatre Chamber Players" esitti osana Boston Modern Orchestra Projectia. Kolbia ei kuitenkaan tunnettu vain säveltäjänä; hän oli myös taitava klarinetissa.

Hänen sävellyksiinsä kuuluvat All in Good Time (1993), tilattu New Yorkin filharmonikkojen 150. vuosipäivälle, ja Voyants (1991), pianolle ja kamariorkesterille tarkoitettu konsertti, joka on omistettu Aaron Coplandin muistolle . Voyants oli viimeksi suoritettiin Kathleen Supové kanssa Rhode Island College sinfoniaorkesterin johdolla tohtori Edward Markward 16. lokakuuta 2006, RI. Pelkästään Kolbin musiikille omistetut levyt ovat julkistaneet suurelle yleisölle CRI ja New World Records . Hänen orkesterisävellyksensä All in Good Time nauhoitti Grant Parkin sinfoniaorkesteri Carlos Kalmarin johdolla sekä John Coriglianon , Aaron Jay Kernisin , John Harbisonin ja Michael Herschin teokset Cedille Recordsin kesällä julkaisemalla CD -levyllä . 2006. Hänen musiikkiaan julkaisee yksinomaan Boosey ja Hawkes .

Valitut sävellykset

  • Millefoglie , kamariorkesterille ja tietokoneella tuotetulle nauhalle
  • Äärimmäiset , duo huilulle ja sellolle
  • Kromaattinen fantasia , kertojalle ja kuudelle soittimelle
  • Solitaire , pianolle ja kaksikanavaiselle nauhalle ja vibrafonille
  • Etsitään Claudiota soolokitaralle ja -nauhalle (1975)
  • Cavatina viululle tai alttoviululle (1983, tarkistettu 1985)
  • Samankaltaiset hahmot alttoviululle ja pianolle (1982)
  • Umbrian värit viululle ja kitaralle (1986)
  • Neitsyt Äiti Creatrix a cappella -kuoroteos, joka on saanut inspiraationsa Hildegard von Bingenin mystiikasta

Diskografia

Kaikki Barbara Kolb -levyt

  • Barbara Kolb: Millefoglie ja muut teokset (1992). Music Today ja Nouvel Ensemble Moderne. Sisältää Kolbin Millefoglie orkesterille ja nauhalle (1985), Extremes sellolle ja huilulle (1989), Kromaattinen fantasia kertojalle ja kuusi instrumenttia (1979) ja Solitaire pianolle ja valmiille nauhalle (1971) (New World Records 80422-2 ).
  • Barbara Kolb: Kuulokkeet ja muut teokset (1990). Ensemble InterContemporain, johtaja Arthur Tamayo; Igor Kipnis, cembalo; Jay Gottlieb, piano jne .; sisältää Kolbin Soundings (197172), Toccata (1971), Apello (1976), Looking for Claudio (1975) ja Spring River Flowers Moon Night (197475) (Composers Recordings Inc. CD 576, saatavana New World Recordsilta ).

Muut

  • Aiheeseen liittyviä hahmoja - mukana Bill Perconti, James March ja Iowa Brass Quintet - sisältää Kolbin aiheeseen liittyviä hahmoja alttosaksofonille ja pianolle (1982) (Centaur).
  • American Orchestra Works - mukana Grant Park Orchestra, jota johtaa Carlos Kalmar - sisältää Kolbin All in Good Time (1993) (Cedille).

Bibliografia

  • Julie C. Dunbar: Naiset, musiikki, kulttuuri. Johdanto (Lontoo: Routledge, 2011).

Viitteet

Ulkoiset linkit

Opiniones de nuestros usuarios

Anneli Räisänen

Barbara Kolb koskevat tiedot ovat totuudenmukaisia ja erittäin hyödyllisiä. Hyvä

Kasper Väänänen

Merkintä _muuttuja oli minulle erittäin hyödyllinen., Kiitos

John Partanen

Kieli näyttää vanhalta, mutta tiedot ovat luotettavia, ja yleensä kaikki, mitä Barbara Kolb kirjoitetaan, herättää paljon luottamusta., Tämä artikkeli Barbara Kolb oli mielestäni hyvin mielenkiintoinen., Tämä artikkeli Barbara Kolb oli hyvin mielenkiintoinen

Christian Hiltunen

Minusta on hyvin mielenkiintoista, miten tämä viesti Barbara Kolb_ koskevasta aiheesta on kirjoitettu, se muistuttaa minua kouluvuosistani. Olipa mukavaa aikaa, kiitos, että veit minut takaisin heidän luokseen.